Pierwszy prototyp nowego samochodu zbudowano w lutym 1956 roku, a już w roku następnym przystąpiono do ich produkcji seryjnej. Pierwsze serie nie miały opancerzenia góry przedziału bojowego, co zmieniono w późniejszym czasie.
Początkowo samochody BRDM uzbrojone były w jeden karabin maszynowy SGMB kal. 7,62 mm umieszczony na kadłubie. Później zmieniono go na wielkokalibrowy karabin maszynowy DSzK, a później KPWT.
Rozpoczęto również produkcję pojazdów uzbrojonych w wyrzutnie kierowanych pocisków przeciwpancernych. Zostały one wprowadzane do użycia na początku lat sześćdziesiątych.
Produkcję samochodów BRDM zakończono w 1966 roku po wprowadzeniu do produkcji nowego opancerzonego samochodu rozpoznawczego BRDM-2. Oprócz ZSRR samochód BRDM produkowany był na licencji, na Węgrzech. Zbudowano około 10 tysięcy tych pojazdów.

Trochę historii było – czas na to co w wycinance.
Model opracowano w skali 1:25, a jego autorem jest Adrian Wandtke, natomiast okładka to dzieło Łukasza Półrolnika. Sam model – chociaż nie jest duży – to zaprojektowany jest bardzo szczegółowo i – według nas – jest trudny w budowie. Model możecie wykonać w jednym z trzech oznakowań i w zależności od wyboru mamy do dyspozycji inne oznakowania jednostki oraz inne numery rejestracyjne.

Wycinanka posiada 12 arkuszy z częściami, jeden arkusz, na którym znajduje się szkielet modelu, 10 stron ze szczegółowymi rysunkami montażowymi, stronę opisu budowy oraz okładkę.

Przeglądając dokładnie poszczególne arkusze nigdzie nie znaleźliśmy błędów drukarskich czy też zmian kolorystycznym np. zmienne nasycenie kolorów na różnych arkuszach. Ponieważ widzieliśmy też sklejoną surówkę modelu, możemy stwierdzić, że wycinankowy oryginał – pomimo zaawansowanego stopnia trudności – będzie wyglądał co najmniej nieźle w wersji standard, a w wersji waloryzowanej po prostu pięknie.

Dla tych trochę bardziej leniwych wydawnictwo Answer proponuje zakup elementów wyciętych laserowo (szkielet, bieżnik kół i innych detali) jak również żywicznych, gotowych kół.