Forum

Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

ZIŁ-157 & SA-2 / skala 1:25 / Angraf /

Nowy rok i na mój warsztacik trafia następny model. W kręgu rakietowców z WOPK znany jako STZ (samochód transportowo załadowczy) Nie spodziewałem się że będzie tak obszerny. 10 arkuszy formatu A3. Widzę co najmniej rok zajęć. Pierwsze wrażenia. Tylko 10 linijek opisu jak skleić. Jest dużo rysunków.  Cały model to trzy zespoły:

1. ZIł jako ciągnik siodłowy,

2. naczepa transportowo załadowcza,

3. rakieta SA-2.

Każda z nich ma numerację części od 1. Są pomieszczane w arkuszach, odgrodzone liniami,  z zamiarem usytuowania wg koloru. Trzeba się naszukać aby skompletować. Dokupiłem wręgi laserowe z myślą o bieżniku opon , a jest ich 10. Z niektórych detali laserowych nie korzystam . Wtedy gdy podklejenia wymaga oklejka z nadrukiem. Trudno trafić z wyciętą oklejką na gotową 'wręgę" a jest to wymagane. Poza tym znowu widzę że  'lasery' są mniejsze od oryginału, a na dodatek na tekturze 1mm widać nieprostopadłe wypalenie. Wygląda to tak: \=======/zamiast oczekiwanego |========|. Chcę  model  malować i będzie to duże wyzwanie. Sprawę upraszcza obecność właściwie dwóch kolorów. Komplikuje fakt że drzwi do szoferki są nie wycinane i trzeba coś wymyślić aby mimo malowania w całości były widoczne. To do dzieła. Pierwszy ZIŁ. Klejenie już rozpoczęte i to stan na dzisiaj. Kleję Według fragmentów ; część za częścią i do magazynku. Potem przymiarki w całości aby się wszystko pomieściło na ramie. Na razie ma wyobraźnia daje radę i wszystko pasuje. Oby tak dalej. Mile widziane uwagi, a szczególnie jeśli ktoś z braci modelarskiej kleił ten model i trafił na krytyczne momenty.

Mam zamiar malować . Kupiłem już farbki . Humbrol : mat 102, 33 i 64. Chcę malować aby jak najlepiej wyszły obłości karoserii.

Idzie powolutku. Najważniejsze to uwagi do tego etapu to:

1.  element C67a  i  C69a przewidziano do podklejenia tekturą 0.5mm.  Z miejsca  w które mają być wklejone i przeznaczenia wynika że powinno to być 1mm.

2. prawa podłużnica ramy powinna być węższa o 1 mm aby zmieścił się mechanizm wyciągarki.

3. element 67 miał być podklejony tekturą 1mm . Nie zrobiłem tego. A dlaczego bo zapomniałem w ferworze. Miałem lasery ale nie chciałem wykorzystać bo miały mniejszy rozmiar niż oklejka. Na dodatek cięcie laserem  nie było prostopadłe co jednej stronie jeszcze bardziej zmniejszało wymiar.

Ćwiczyłem wygniatanie łbów nitów.

 

 

  1. Spoiler

Zasiadam na widowni. Mam ten model w swoich zbiorach więc relacja się przyda. Bedzie gdzie zaglądać w czasie budowy.Fajnie że prowadzisz ją dość  szczegółowo. Ja swojego na pewno będę robił w standardzie. Póki co wygląda dobrze.

Pytanie: Kaponowałeś przed sklejaniem ?? Krawędzie wyglądają bardzo dobrze. Szukam rozwiązania bo u mnie często jeszcze są poszarpane.

Czekam na więcej.

Tak . Wycinanka kaponowana. Mam problemy z wstawianiem fotek. Forum przyjmuje tylko mniejsze niż 5MB.

Dlaczego wstawiasz tak duże zdjęcia ??

Ja robię między 1.5 a 3 mb a i tak są duże....

Tu nie ma skalowania zdjęć do całego ekranu więc to bez sensu.

Zobacz do mnie na relację którą właśnie zamieściłem Stara C200. Tam zdjęcia mają po 0.5 mb a i tak są wyraźne.

W ostatnio prowadzonej relacji Kenworth'a spotkałem sie z opinią że zdjęcia są za duże bo ludzią się długo ładują...

stwierdziłem że faktycznie to bez sensu... rozdzielczość kinowa niczemu nie służy.

przed wstawieniem zdjęć na relację, wrzucam je na kompa i zmieniam im rodzielość. Badzo to pomaga.

Chyba jednak zacznę kaponować skoro daje to takie efekty przy niezauważalnej pracy....

Do następnego 😉

Wielkość zdjęć to sprawa nawyku i wygody. Aparat jest nastawiony na maxa. Inne strony same przeskalowują podczas ładowania do optymalnej wielkości.

Kapon. Używam taki

Rozcieńczony zgodnie z instrukcją

 

 

 

Kontynuując.

Dzisiaj doszły spodnie elementy silnika ( górnych pod maską nie przewidziano) i  rozdziału napędu. Imitacje śrub dołożone z innej wycinanki. Wymagają utwardzenia i doszlifowania.

Poniżej baki. Wręgi 144a "podziurawiłem" aby mieć dostęp do wnętrza podczas wklejania drugiej i poprawy profilu obwodowej oklejki 144, która po zaznaczeniu miejsca łączenia połówek baku , ma tendencje do zapadania się. Wręgi nie wklejałem całkiem do środka. Zostawiłem kawałek na zewnątrz aby oprzeć na nim elementy 145. Wlewu 146 nie wklejam ponieważ jego profil sugeruje miejsce bardzo na zewnątrz. Sprawdzę później czy to prawidłowo i nie wystaje zbytnio poza obrys ciężarówki.

modele has reacted to this post.
modele