Kilka dni temu opublikowaliśmy inbox modelu Ka-29 wydawnictwa . Dzisiaj zachęcamy do lektury kilku uwag spisanych przez Leszka Kurpiela w trakcie budowy modelu testowego, a które mają pomóc w prawidłowym sklejeniu tego śmigłowca.

  • Przy oklejaniu modelu, należy najpierw okleić kadłub, a dopiero potem część silnikową, ponieważ oklejki silnika zachodzą na oklejki kadłuba.
  • Trzy ostatnie wręgi kadłuba (przy ogonie) należy sporo zeszlifować aby dopasować oklejki.
  • Ostatnia (ogonowa) wręga kadłuba nie jest dokładnie spasowana z bliźniaczą, pierwszą wręgą ogonową. W tym miejscu należy zwrócić szczególną uwagę w czasie klejenia modelu. Podobnie z poszyciem ogona – w miejscu łączenia z kadłubem wymaga drobnej, własnej inwencji modelarskiej.
  • Wloty powietrza do silników są zaprojektowane w dwóch wersjach. Wersja numer dwa powstaje z naklejanych na siebie krążków, które następnie należy oszlifować do obłego kształtu. Części te są drukowane na osobnej stronie.
  • Przed wklejeniem przedniej szyby, należy odpowiednio ustawić (spasować) elementy deski (pulpitu), tak aby nie wystawały poza obrys szyby.
  • Wirnik na rysunku technicznym nie ukazuje miejsca, w którym oba wirniki się rozdzielają. Należy pamiętać – przy wklejaniu łopat wirników – że obracają się one w przeciwnych kierunkach.
  • Sporym kłopotem jest prawidłowe odczytanie rysunków montażu zawieszenia podwozia. Jednak są one opisane i wyrysowane prawidłowo. W tym miejscu trzeba dobrze odczytać rysunki i zastanowić się nad montażem.
  • W części dziobowej kadłuba należy profilaktycznie umieścić obciążenie (nakrętki, ołów itp.), tak aby model nie opadał na ogon.Mamy nadzieję, że przygotowane przez Leszka Kurpiela uwagi wraz ze zdjęciami sklejonego śmigłowca, będą pomocne każdemu, kto zdecyduje się na budowę Ka-29.
    Jeżeli jesteście fanami modeli kartonowych, ale nie chcecie ich sklejać, możecie nabyć gotowe modele sklejone przez Leszka Kurpiela lub zamówić u niego model.